2010. szeptember 28., kedd

Austen



Kivettem a könyvtárból Jane Austen füveskönyvét.
Tematikusan vannak benne rendezve a szereplői által kinyilvánított életigazságok.
Annyira jó humorral, szarkazmussal ír az emberi gyarlóságról, a primitív viselkedésről és az apró örömökről, hogy az ember szinte rimánkodik azért hogy fogékonyabb legyen a romantikára...legalábbis én...
Mert mennyivel jobban tudnám értékelni a házasulandók gyötrelmeit, ha magam is ezen agyalnék állandóan.
Vagy, mennyire jó lenne, ha olyan közegben mozognék, ahol Austen szavaival lehetne elütni a beszélgetéseket, és nem néznék az embert elmeháborodottnak. Példának okáért, némely idézetet megosztottam a fészbúkos ismerősökkel is...jó pár kapcsolatot helyre kellett tenni...

Emlékezetes idézetek:
"A jövőben mindig olvasd el legalább ötször a leveleidet, mielőtt elküldöd őket! Meglátod, épp annyira élvezetesnek fogod találni őket, mint én."

"Úgy a férjek, ahogy a feleségek általában remekül megérzik, mikor értelmetlen az ellenállás."

"A férfiak számára felfoghatatlan, hogy mndhat nemet, egy hölgy egy házassági ajánlatra. Ők úgy képzelik, a hölgyek lényükből adódóan kapva kapnak az alkalmon, bárki is legyen az ajánlattévő."

"Oly kevés érdeklődést mutatsz az iránt, hogy meggyilkolt-e Mrs. Hulbert cselédje, hogy elhatároztam, nem is árulom el, így történt, vagy sem."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése