2010. október 19., kedd

A Molyokkal a Múzeumban


A tegnapi nap némi meglepetést tarogatott. Ugyanis mindazontúl, hogy a buszon Fehérvártól Pestig állnom kellett, hogy a kávézóban nem tudtam magamnak jobban megnézni az eladásra kínált krimiket...végre eljutottam a Szépművészetibe, és szert is tettem egy eredeti molyos könyvjelzőre :)
Szóval a Múzeumban tettem egy sétát, többedmagammal az egyiptomi-padlószőnyegen.
Láttam mindenféléket, példának okáért sztéléket, amiket a sírok falára tettek, vagy akár a templomokba (tisztára olyan köszönőtáblácskás módszer :) ) vagy láttam pl. írott egyiptomi írást is - mumia pólyán, vagy láttam hierogrifákat is minden méretben.
Tetszik, hogy az Isteneiket állati jegyekkel ruházzák fel, tetszett @Inpu leírása a macskaszerű- nőkről és istennőkről, vagy a tehénfüles istennő is kellemes élmény marad nekem. De hatással voltak még rám a varázsló kellékek, vagy a túlviághoz kapcsolatot jelentő: "felelő- szobrok".
Na, és a koporsók- a mumiával... Merthogy vannak a díszesre megfestett koporsók, és vannak bennük- jobbesetben- a mumiák. Vannak gyerekméretű koporsók is, és vannak hasasak. Vannak festett belsejűek is, és van amelyikben benne fekszik a mumi...bocsánat- de ez engem lelkileg meggyötört. (bár erre a bátyám azt mondta, hogy nekik ez jutott a világlátásból... :) ) És a "naphús" miatt festették arannyal be az arcukat, és mindenkit olyannak ábrázoltak, ahogy akarták, hogy szépnek mutasson a túlviágon is. És milyen érdekes, ők is meg akartak szabadulni a munkától- legalább a túlvilágon ne kelljen dolgozni- , és tetszett a Hórusz- mondakör alakulása, és azt is bírom, hogy jó lehet egy olyan bárkán utazni egész álló nap- amelyik szinte óraként funkciónál... :)


Mindent egybevéve- óriási élmény volt!
A molyokról annyit- mindig jó veletek élőben találkozni...hát még egy ilyen különleges helyen :)
és megtudtam azt is, hogy rajtam kívül más is nézi a Fringe-t, és hogy ha nem is minden, de jó sok dolog igaz lehet belőle.. ... ... ...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése