2012. szeptember 3., hétfő

Sárkányfej legendás története


Engedtem a csábításnak, és végigolvastam egy Szerb Antal könyvet.
A Pendragon-legenda

Elkezdtem olvasni, mondván, ezt a könyvet említi a többség, ha valaki szóba hozza Szerb Antal bácsit. Tehát belekezdtem. Ott jártam valahol, amikor már az ősi Pendragon kastélyban vannak szereplőink, és történnek a furcsábbnál furcsább jelenések, mikor is a tévében este leadták a filmet. Mármint tényleg, egy szombat este, Latinovitscsal, és Bujtor Istvánnal a főszerepben, adták a filmet, amit egészen odáig értettem, amikor odaérnek, ahol én épp járok a könyvben. Utána filmszakadás. A filmen egyszer mosolyodtam el, amikor Darvas Iván túléli gázmaszk nélkül a háborúban a gáztámadásokat.
A könyvben nemigen találtam elsőre humoros elemeket, csak akkor, mikor Zoltán barátom rávilágított a kedves kis párbeszédekre. De ezek is csak a könyv elején voltak.

Szóval, ahogy végigolvastam a könyvet, valami orbitálisan nagy katyvasznak tűnik, néhol erőltetetten humoros, ijesztő akar lenni, vagy épp a misztikálással van elfoglalva a detektív vonal és a szerelmi szál mellett… nekem ez egyszerre sok volt, és felfoghatatlan.

A történet egyébként egy kutatóról szól, aki Budapestről érkezik Londonba, ahol is legfőképp egy Titkos társaság életét próbálja felderíteni. Majd meghívást kap egy igazi Earl-től a vidéki kastélyába, ahol furcsábbnál furcsább dolgok történnek, és aztán kibogozhatatlan történetszál indul útjára.

Nekem sajnos annyira nem, de másnak lehet. Még az Utas és holdvilág az a könyv, amit mindenképp el kell, hogy olvassak, hiszen ha lehet, azt a könyvet még többen dicsérik, ám ha az sem jön be, akkor ki kell jelentenem, hogy egyáltalán nem tudom értékelni Szerb Antal könyveit. Ám addig még vár rám egy olvasás.

 "– Mi az, hogy rózsakeresztesek? 
– Rózsakeresztesek? Hm. Hallott már a szabadkőművesekről? 
– Igen. Azok olyan alakok, akik titokban jöttek össze, és nem tudom mit csináltak. 
– Ez az. A rózsakeresztesek abban különböztek a szabadkőművesektől, hogy még nagyobb titokban jöttek össze, és még kevesebbé lehetett tudni, hogy mit csinálnak."


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése