2011. október 22., szombat

Az ofgák vöröse - Csodaidők I.


Kifejezetten molyhatás. Aztán a könyvellátóé is, hiszen ott volt hihetetlenül olcsón a 4-ből 3. így akkor már egyenesen következett, hogy (lassan 1 éve) megvegyem és elolvassam.
És immáron el is olvastam az első részt.


A könyv és sorozat ismertetője tele van olyan dolgokkal, amik úgy egyébként nem vonzanák a figyelmemet. De ezekről a könyvekről rosszat még nem hallottam. Adtam egy esélyt és adok a többinek is, de fájó szívvel kell azt mondanom, hogy én, aki szeretnék minél kevesebb dologban egyetérteni a nagy többséggel, itt sem működik, hiszen, ez egy remek történet. (nem is fáj annyira…)

Szóval milyen érdekes dolgot rejthet egy jövő, amiben két része van minimum az emberiségnek. Majdnem 2000 évvel vagyunk a mától, figyelemmel kísérjük a Raas (Szabó) családot, ahogy próbálnak kitérni a közelgő háború elöl. Figyeljük három főbb szereplő életét, na meg a világot.
Állítólag kiérződik belőle, hogy az írónő lelkész lévén, vallásos dolgokat ír le. Amennyiben úgy vesszük, hogy ez egy jövőbeni élet, jövőbeni hit –és törvényrendszerrel, ez nem hinném, hogy feltűnő lenne (sőt, míg nem olvastam, eszembe sem jutott)  vagy éppen zavaró.

Tetszett. Sőt, azon kaptam magam napközben, hogy miért nem olvasom ezt most tovább (mert épp dolgoztam, vagy mást kellett (…) olvasni ), vajon mi is lesz, és hogyan is kapcsolódik össze ez- azzal. Miután végeztem az első résszel (még 2011-ben jön a következő 3) akkor vettem észre, hogy van kislexikon a könyv végén, meg kiejtési útmutató. Ezeket figyelmen kívül hagytam. Nekem a Raas már marad raas, nem pedig rasz, és majd t közben szépen rájövök, hogy mi micsoda, ki kicsoda. A végén minden- ki- derül. legalábbis remélem.




Most még olvasom egy kicsit a Drakulát, meg Cserna- Szabót, majd jöhet, a Kiszakadtak .
(De kik azok az Ofgák, és mi a vörös fityfenét akarnak?- persze, lehet, hogy erre találnék választ a kislexikonban….)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése