2011. október 5., szerda

Galaxis útikalauz... stp...


 
Egyre inkább úgy tűnik nekem, hogy a 2011-es célkitűzéseimet felváltotta a
Nagy Könyv kihívás, hiszen ez a könyv is abban a felsorolásban szerepel, nem pedig az én akármelyik listámban (legfeljebb az egyszer elkezdtem, de félbehagytam, majd máskor folytatomban…)
Szóval elolvastam a Leghosszabb trilógia (?) első részét az ötből…a többit majd később.
Jelentősen könnyítette a helyzetem, hogy ezt a könyvet kölcsönbe kaptam, egy 180 oldalas kiadványban (általam olvasott könyvek 2/3-a biztos, hogy ebbe a lapszámba tartozik….)
és láttam is a a hollywood-i szuperprodukciót, így elég nagy kedvet kaptam a tényszerű közlés tovakövetéséhez.

Szóval tekintélyes mennyiségű Vogon költészet, galaktikus gégepukkasztó, és Marvin leszármazottai által generált depressziótól kezelve eljutottam odáig, hogy végre megosszam az internettel (2 hét nem sok), hogy elolvastam, és tetszett. Bár, aggályaim a következők:
-          hogy lehet az, hogy a filmet annyira kifacsarják, hogy kevesebb poénnal, de mégis egy szórakoztató 2 órás mivoltot hozzana létre?
-          valamint a film alapján vártam volna némi szerelmi lángolást Trilli és Artur szempontjából…
-          a filmen is határozottan szórakoztató Marvin, de ő a könyvben inkább kiteljesedik: a végén, amikor öngyilkos lesz az űrhajó…, és a Mindenek válasza- olvasás közben láttam magam körül a jelenetet, és hogy leminimalizálták a film kedvéért…

Szóval úgy, amúgy tetszett a film is, meg a könyv is. A könyv semmivel sem jobban, mint a film. –nekem a kettő határozottan kiegészíti egymást- vajon mit fogok csinálni a következő részeknél, amikor már nem lesz filmtámogatottságom???

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése