2010. november 17., szerda

Tudorok szerint a világ-szemelvény VIII. Henrikről


Íme a könyv, ami miatt alaposan utána néztem, mi is történt VIII. Henrikkel- avagy a feleségek garmadájával.



Erre könyve vártam 2 hónapot- előjegyzésben, majd amikor megkaptam, annyi más olvasnivalóm volt, hogy csak most értem el odáig, hogy el is olvasva, véleményezzem is.

Ezt a sorozatot csak ajánlani tudták. Mert hogy mennyire érdekes, erotikus, izgalmas, történelemből táplálkozó és hogy nem egy tipikus szappanopera, de fordulatos...na és a szereplők...ez a megigéző pasi, aki Henriket játsza...egy kedves barátnőm 84 éves nagymamája is odáig van érte meg vissza...ez ám a nem semmi.

A könyv:
Bár nem erre számítottam jó volt. Igaz, hogy az események kicsit unalmassá váltak valahol a könyv közepén, mindettől függetlenül, volt némi izgalom ... ami uralta az történetet- talán az egész könyven át.
Bár a megfogalmazás "pongyola" volt és nincsenek sem terjengős mondatok,sem oldalas jellemábrázolás. Egy- egy szereplő jellemzője a történések során mutatkozik meg, és akkor is csak pusztán az adott eseményre enged koncentrálni. Néhol kapkodó, néhol pedig kicsit lapos...de vannak érdekes részek. Például, aggódtam Margaretért amikor utazott Portugáliába (a szerencsétlen), Aggódtam az izzadmányos kórban szenvedő udvarért- kicsit Ken Follettes utánérzésem ...
Bár egy idő után csak az a lényeges, hogy, hogy hozza a válást tető alá a király- némi udvaron bellüli cselszövés is megmutatkozik, de némely szereplők csak kis szerepet kaptak- ebben a könyvben- gondolom a sorozatban több szerepük van- .
Bár nem mondhatnám, hogy szorosan a történelemhez igazódik, de van némi valóság érzete.


A történelem:
VIII.Henrik igazán kivételes személyisége volt az angol történelemnek. És nem csak a vallás reformálása miatt, vagy azért, mert úgy nyerte el uralkodása elején a népe szeretetét, hogy megölette a két zsarnok közgazdasági emberét...
Úgy ismerjük őt, hogy kövér vöröshajú sapkás pacák, akinek kinézete ellenére 6 felesége volt, 3 törvénytelen és 7 törvényes gyereke volt. Pedig az igazságba beletartozik az is, hogy ő a maga idejében, nagyon is szép férfiú volt- tartott is szeretőt, nem is egyet, és csak időskorára lett kövér a köszvény miatt- állítólag cukorbeteg is lehetett...és a szifilisz sincs kizárva.

Mindenestre amikor a Wikipedian elolvastam, mi és miért lett a feleségeivel- jó pár perc megrökönyödés és döbbenet kerített hatalmába...és egy kicsit szórakoztatónak is találtam...nem is csoda hogy a 21. században sorozatot alapoztak rá. Mert mindent véghezvitt ami egy jó sztorihoz kell: szeretők, temérdek feleség törvénytelen gyerekek, háború, lefejezés, stb stb.


Bár a könyv korántsem volt annyira izgalmas, mint ahogy azt ígérték a borítón, és alig alig hasonlított a Fekete tőr testvériséghez (ezt a könyvet ajánlják a belső borítón) egész kellemes kis kikapcsolódás volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése