2011. május 11., szerda

Félszeművel a moziban


Tulajdonképp egy ideje már babusgattam az ötletet, és most meg is valósult.

Történet kezdete: otthon, mr2 szól állandó jelleggel, és volt időszak, amikor a film beharangozója igazán nevetségesen hatott. Olyan Stohl Andrásos recsegés, miszerint elkapjuk a gyilkost! Egy lányhanggal vegyülve: De hát megölte az apámat! És akkor a tény, hogy Jeff Bridges meg Matt Damon egy filmben… na, ezt látni kell.

Aztán túljutottam viszonylag hamar eme elgondoláson, mert kölcsönkaptam a könyvet, elolvastam, és úgy voltam vele, hogy inkább csak letöltöm, mert nem olyan hűha, a story…

Aztán lapozgattam a helyi szánalmas médiát, amire amúgy a zöldséget pucolom általában, na, jó, néha arra teszem a hamutálat is… szóval látom, hogy a helyi művész moziban játsszák, és hát, miért is ne?

(Épp csak 2 ember nézi meg egy plázás jegy árából.)

Így szombatra elő is irányoztam. Eszter volt olyan kedves és elkísért.

A filmről:

Képtelen vagyok elvonatkoztatni az olvasott könyvet a filmtől. A képi világ, hűű hatásos. Az biztos. Jeff Bridgesnek olyan hangja van, hogy képtelen vagyok elhinni, hogy ez a MORGÓS medve, úgy amúgy szimpatikus Macika. Matt Damon, meg jól játssza a bajszos szívtiprót, aki bár megtehetné, nem teszi tönkre a róla alkotott képet. A Mattie-t játszó lány, meg hihetetlenül jól adta a szerepet. A könyvből arra jól emlékszem, hogy mindig a leghihetetlenebb pillanatokban, mintegy feszültségoldás céljából olyan bődületes nagy marhaságokat tudott mondani, így volt ez a filmben is.

Ami kellemetlen volt, hogy a feliratot néha – sőt- nem lehetett rendesen látni, és hiába próbáltam az angoltudásomra támaszkodni-. Ez nem ment… így csaj sejtem miről is beszéltek a film 25%-ban, de így sem maradtam le semmiről.

Igaz ez egy olyan western volt, ahol nem volt szalonban lövöldözés, volt viszont kukorica sütit lövöldözés, nem volt kánkánruhás bártündér, ellenen volt kígyómarás…

Szerintem jó volt. pipa.

1 megjegyzés:

  1. Most már emlékszem, mit felejtettem el..megnézni a Barátságban ezt a filmet, 600-ért:))

    VálaszTörlés