2011. július 13., szerda

Olvasások második hete



Szerencsére nem kell választanom a könyvvásárlás és a könyvtár alternatívája között. Persze, mindenki mondhatja, hogy mennyi pénze van!- de ez nem ezen áll vagy bukik. Vagyis annál egy kicsit bonyolultabb.

Ugyanis. A könyvtár, számomra egy olyan befektetés, amely sokszorosan megtérül az év folyamán. mert kerül a beiratkozás valamint annak szinten tartása egyszer egy évben 1000 vagy 800 forintomba, és mint most is, ezért, horror mennyiségű könyvel, szaladgálok állandóan. Hosszabbítás minden esetben játszik. Régen, azt csináltam, hogy ami tetszett a könyvtárból később

megvettem. Aztán már olyanokat is kezdtem megvenni, amiket nem is olvastam, csak valaki ajánlotta, meg amúgy is akciós, és akkor miért is ne, de ekkor szembetűnt a valóság, miszerint, nincs elég hely ennyi könyvnek. Mert hiába csak a legszükségesebbek vannak meg fizikálisan (?), az öröklött mennyiség sem elhanyagolható. És bár nem olvasok agyba-főbe Fable és Lawrence könyveket, kisgyermekkoromban a szüleim nagyjából legszenvedélyesebb időtöltései ezek a könyvek voltak. Na, nem. Most túloztam J

Ha könyv, akkor szerintem nem gond, ha elektronikus. Volt már nem is egy, amit elébb olvastam a monitor előtt, mint papíralapon. Sőt, az sem példátlan, hogy mindezek után megveszem (lsd.

Moore könyvek tömkelege), soha többé nem veszem a kezembe (lsd: Alyson Noel meg ilyenek, ja meg Majer Stefi Burokja), kinyomtatom, mert nem adják ki mostanság (Amerikai Istenek), vagy éppen teleportálom a telefonomra extra miniben, csak hogy mindig velem lehessen (Gaiman).

A Fekete Tőr Testvériséget jó sok részig laptopon olvastam, aztán már nem bírtam tovább, félreraktam jó 1 évre, ha nem többre, és papíralapon olvastam tovább. És el is érkeztem a Sorozatos körkérdéshez. Igen, olvasom, preferálom, és bizonyos szinten gyűjtöm is őket. Hiszen nincs annál csodásabb látvány, amikor a polcra pillantva minden időnk legszebb borítójú agyleszívó naív barbiálom vámpírélet beszámolóit megpillantom (Twilight saga). Vagy a Harry Potterek. Komolyan.

Annyira kis murisak egymás mellett. És bekelve 1-1 angol példány. Vagy amire még büszke vagyok, hogy a Follett Katedrálisa is ott van az Idők végezetégije mellett, és bár hatalmasak, és kedvencek, nem egy könnyen hordozható típusok. És a legújabb becses humorforrásaim: Moore Vámpírtrilógiája mellett Raziel marhaságai is megtalálhatóak.

A rendszerezés terén a kaotikus világuralmat tartom szem előtt. Írók szerint, ahogy esik, úgy puffan, bár az összetartozó darabok egymás mellett. Helyhiány miatt- melynek megszűntetése pár héten belül várható, még a felmenők és a saját könyveim összekeveredve hesszelnek.

Így megyen ez énfelém…

Ezennel erre a hétre is megírva, csíny- letudva!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése