2010. július 2., péntek

A tetovált lány- Férfiak a nők ellen


Tegnap este erőt vettem magamon, és megnéztem ezt a filmet. Mivel a könyvet még nem olvastam - de csak jókat hallottam róla - vártam. kicsit izgultam is, hogy sikerült- e a feliratot jól leszerkesztenem hozzá a netről, mert ugye az eredeti hang szép- nagyon szép és számomra furcsa svéd volt.
Szóval nekiültem.
Hááát. Még régebben volt az origo.hu-n egy cikk, hogy készítik az Amerikaiak is a maguk változatát, és ott írták, hogy megváltoztatták a címet, így lett Tetkós lány a Férfigyűlölő nők helyett (a lényeg ez).Jobb lett volna, ha a férfi-s cím marad, mert bár hatalmas szerepe van Lisbeth-nek a történetben, ebben a filmben, nem ő a lényeg szerintem.- kellemes járulékokkal felszerelt mellék- fő szereplő.
Itt a lényeg a nyomozáson van, hogy minél előbb felgönygyölítsék- az egyébként fordulatos és érdekes gyilkosságot- ki gondolta volna, hogy erről lesz szó?- nagyon komoly vot a bűntény- komolyan! (5/5)
Bár a film elején kicsit megijedtem. Amikor az új gyámos szituk vannak- na az ott az én gyermeteg lelkemnek sok volt. Értem én, hogy ez a való világ, és oltári szerencsém van, hogy nem tudok ilyet- de az, megviselt. (végig mondogattam magamnak- miért nem vitt diktafont??? ha? miért?- aztán hál Istennek nem kellett csalódnom).
Még a nővérem mondta, hogy milyen remekül ábrázolja azokat az embereket- a világukat, hogy mennyire zárkózottak- ez kb. a sziget- mint lakhelye- egy egész családnak- na itt jött ki.
A cselekmeény- amikor végre vége a tortúrának- még van vissza 15 perc- el sem tudtam képzelni, hogy még mi fér ebbe bele- és nem hagyták magukat elterelni!!!!- megfejtik a bűntényt, pontot tesznek a végére a filmnek- nem hagynak ezzel kapcsolatban nyitott-kérdést. Annál többet mással kapcsolatban- hogy lett Lisbeth a film végére kikupálódott milliomosnő?, Vajon akkor, a film elején említett politikus- a rágalmazott-, komoly bűnténnyel gyanúsítható-e , tehát valóban bűnös volt- ezelőtt 6 hónappal is? megbosszulja-e a gyám a sérelmeit?és a többi...az újsággaal és a családdal kapcsolatban.
Tény: a film őrült jó volt. És nagyon várom, hogy végre elolvassam a könyvet- hátha ott bozonyos dolgok élesebbek lesznek.
És bár csúszott a felirat, sőt néha az volt az érzésem, hogy többet beszélnek, mint amennyit én olvasok- talán mgértettem a lényeget, mondjuk 90%-ban. A maradék 10%-ban majd a könyv segít

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése