2010. december 7., kedd

8milliónyi haláleset - csak 280 oldalon

És újra ledaráltam egy Scudder esetet. Mert ez annyira fekszik nekem. Oda vagyok a pasiért (mármint Matt-ért - azaz Charlie*...hagyjuk), a humoráért, és bár eléggé brutális a történet, zseniális a nyomozás, sz eddig általam olvasott kettő azaz kettő könyvben :):):)


*némi magyarázat: nézem a Fringe c. sorozatot, melyben az egyik szereplő: Charlie- nagyon penge fiú- és nekem nagyon tetszik. Tetszik a megjelenése legyen izom pólóban, vagy öltönyvbe, tetszik a szétdohányzott krákogó hangja, tetszik az az okos arckifejezés- és aggódó szemei...nekem ilyen egy jó- nyomozó!- nekem ilyen Matt Scudder.



Szóval a könyv: zseniális. Eget rengetően jó krimi, melyben az izgalmat elodázza az AA gyűlésekre való járással. Azzal, hogy harcol magával is a főszereplő és az általa megtalálni kívánt gyilkossal is. Nekem ilyen egy jó krimi. Véres, brutális, számomra nagyon szép főszereplő emberi hibákkal, és a megoldás viszonylag könnyen követhető- és a végén minden jóra fordul.

Bár érdekesen csinálom, hiszen visszafelé olvasom a sorozatot amik már lassan 20 éve léteznek, csak nem Magyarul, és ez megmagyaráz bizonyos dolgokat, amik kissé idegesítettek, de aztán megszoktam őket.
1. Mindig üzenet hagynak egymásnak és nincs mobil...buta Fruzsina...akkor még nemigen volt...ezt is a Wikipediából kellett megtudnod... (mármint, hogy milyen régen íródtak...hagyjuk)
2. 1 dollár vagy 2 bőven fedezi a bárban a fogyasztást. Legyen az kávé, konyak vagy más alkohol, vagy akár egy kis gyömbér, kóla, pekándiós torta...
3. Mindig a k*vákkal valami... őket védi, keresi, szereti és istápolja őket...ez a New York.

"Nem a dolgok fordultak jobbra, hanem én lettem jobban."

És egy kitűnő intést is is találtam ebben a könyven, melyet még sokszor óhajtok ismételgetni magamban...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése