2011. április 14., csütörtök

Alexandrabeli ki- rándulás

Történt ugyanis, hogy a Költészet napján a moly.hu-n szembejött a tény, hogy az Alexandrában, az Árvák hercege jó sok kedvezménnyel, viszonylag kevés pénzért hazavihető. Erre megrendeltem, tegnap átvettem. Ezért, hogy eme könyvcserés támadás viszonylag olajozottan mehessen végbe, be kellett caplatnom 8 csodás munkaóra előtt a belvárosba, a többszintes Alexandrába.

Ha már ott voltam, körbe is néztem, és átértékeltem a hozzá állásom 1-2 dologgal kapcsolatban:
1. bár a legalsó szinten ezúttal nem randalíroztam (a többin sem), minden szinten az ott tartózkodó munkaerőnek köszöntem, megköszöntem, ha távoztam onnan, és cserébe nem követték minden lépésemet- vagy csak nem tudtam róluk.

2. Paolo Coelho-s határidőnaplót ne is próbáljak szerezni- nem, nem a bölcsességek miatt- azok nekem műek, hanem a napló szépsége, képzőművészeti mivolta miatt adtam volna csökkentett árat érte, ha lett volna. De januárban visszahívták a megmaradt darabokat.

3. Esély sincs arra, hogy valahol elfekvőben legyen egy Sosehol vagy Amerikai Istenek, mert olyan nem lehet…

4. Az Anna Karerinát igenis kiadták 1 kötetben, nincs 900 oldalas, viszont akkora, mint egy ház. És papír a borítója is.

5. Erlend Loe és Nick Hornby általam még nem olvasott könyvei összeolvadtak a tudatomban. És a felismerések ez ügyben villámcsapás-szerűek.

6. Megnéztem egy csomó képregényt. A viszonyítási alapom a Persepolis- de az egy hatalmas különcség az őket érintő szub-kiadási hálózatban… (ajaj), gyakorlatilag egymás mellett leltem meg Gaiman Sandemanjait, Batmant, a Nocturne-t, vagy akár a Lencsilányt.
Ha lehet, a Lencsilány elvarázsolt. Teljesen. Bánom is én, hogy mindenki ott olvassa ki a boltban, és hogy leheletnyi az egész, ha egyszer olyan a rajzolt világa, ami nem egyhamar akar kimászni a tudatomból. Egy ideje a kívánságlistámon szerepel.
A Sandemanok első részének első oldalát tüzetesen tanulmányoztam. (a leguán levágott hímtagja igenis szóba kerül… e nem lepődtem meg) Mindenesetre várok egy hatalmas akcióra, hogy egyáltalán a magamévá akarjam tenni őket.

Szóval, jöttem, láttam, vásároltam. És tetszett. Bár eddig elkötelezett Libri párti voltam, ez most sem változott, csak egyszerűen, ha van egy halom időm, inkább ide megyek, mert ez nem egyszerű könyvesbolt. (és itt most méltathatnám a méltán elismert nagyszerűségét a helynek, de inkább nem teszem…)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése